Supporttekniker

  • Vi utökar nu vårt supportteam och söker dig som vill jobba med felsökning i komplexa IT-system med ett starkt säkerhetsfokus.

    Basalt är ett svenskt företag som utvecklar och levererar säkra system och tjänster till myndigheter och företag inom samhällskritisk verksamhet. Företaget består idag av ett femtiotal integratörer, testare, projektledare, IT-säkerhetsexperter och systemutvecklare. Basalt grundades 2009 och har sedan sommaren 2014 sitt huvudkontor i Enköping.

    Svenskt medborgarskap är ett villkor för tjänsten, eftersom anställning på Basalt är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

  • Dina arbetsuppgifter

    Som supporttekniker hos oss stödjer du de tekniker som sköter drift av våra system med felsökning av problem som de själva inte kan lösa. Detta innebär personlig kontakt via telefon eller mail och arbete tillsammans med kunden för att hitta problemen och åtgärda dem. Vi har väldigt få ärenden som går att lösa med ett färdigt svar från en mall, majoriteten av våra ärenden kräver djupgående felsökning.

    Supportavdelningen ansvarar också för att upptäcka nya versioner av den programvara som ingår i våra system via en process som kallas omvärldsbevakning. Inom denna uppgift söker du information och kommunicerar med leverantörer angående innehållet i deras senaste versioner.

    Vi arbetar med virtuella miljöer för felsökning och det ingår i uppgiften att vårda och underhålla dessa, då de är våra arbetsverktyg.

  • Din kompetens och erfarenhet

  • Du behöver vara bekant med och kunna genomföra grundläggande felsökning i följande:

    • Windows Server 2008
    • Windows 7
    • Active Directory
    • DNS
    • DHCP
    • WSUS
    • Virtualiserade system, gärna VMWare
  • Du behöver kunna läsa och felsöka grundläggande kod i följande språk:

    • Powershell
    • Visual Basic
    • Python
  • Du behöver vara bekväm med att utrycka dig i skrift både på engelska och svenska. Du kommer behöva dokumentera jobb du gjort på svenska och skriva instruktioner på engelska.

  • Det är en fördel om du har en vana av ett bra textverktyg, såsom:

    • emacs/vi
    • Notepad++/Sublime Text
    • Word
  • Personliga egenskaper

    Basalt är ett växande företag som fortfarande känns som ett litet företag där alla hjälper varandra. Det är viktigt att du känner att du trivs med dem som du kommer arbeta med och att du tycker att det är roligt att jobba i en öppen miljö tillsammans med andra.

    Vi söker personer som är noggranna och duktiga på att förklara för andra både i tal och text. Basalt anordnar regelbundna aktiviteter för de anställda och vi söker personer som tycker att det är roligt att umgås med sina kollegor utan att arbeta.

    Du har god samarbetsförmåga, en inneboende drivkraft att lösa uppgifter och visar omtanke om dina arbetskamrater.

    Tjänsten är på heltid och placerad primärt i Enköping men uppdrag ute hos kund för att lösa särskilt svåra problem förekommer några gånger per år.

    Basalt är en kreativ och stimulerande arbetsplats med intressanta arbetsuppgifter. Vi erbjuder våra anställda ett marknadsmässigt förmånspaket och en god balans mellan arbete och fritid. Vi strävar efter att våra medarbetare ska känna stolthet över att arbeta hos oss.

  • Placering

    Arbetet sker primärt i Enköping men även hos externa kunder i Mälardalsregionen.

  • Ansökan

    Vi tar emot ansökan via epost: hr@basalt.se

    Skriv “Ansökan: Supporttekniker” i ämnesraden.