Rekryterare och Employer Branding

  • I denna roll kommer du vara ansvarig för Basalts rekrytering och employer branding-arbete, internt såväl som externt. Rekryteringen sker i samarbete med en extern rekryteringsresurs. I ditt arbete ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp allt rekryterings- och employer branding-arbete. Du kommer bl.a. att ta fram strategi, nya koncept, genomföra olika aktiviteter, delta i rekryteringsmässor, utveckla on- och off boarding processen och vilka forum man bör synas i för att bygga nätverk med rätt målgrupp av kandidater inför framtida rekryteringsbehov. Rollen innefattar daglig kontakt med kandidater, rekryterande linjechefer och i viss mån externa leverantörer.

    Du kommer, vid sidan av detta, att arbeta strategiskt med att sätta en plan för hur företaget ska nå rätt kandidater framöver. Som en del av hela organisationens förändringsarbete behöver det finnas en strategi kring hur man arbetar med employer branding och kandidat pipeline,

    Ditt fokus ligger på våra konsulter så väl som övrig stödpersonal där du själv skapar och driver aktiviteter för en framgångsrik och välmående organisation. Din tjänst kommer 80 % bestå av ovan beskrivna arbetsuppgifter, och 20 % av din tjänst kommer riktas mot administrativa stöduppgifter.

  • Utbildning och Erfarenhet

    Du har en eftergymnasial utbildning inom HR/rekrytering eller marknadsföring och har minst tre års erfarenhet av att arbeta med Rekrytering och Employer Branding. Du är en duktig kommunikatör och kan självständigt skapa och genomföra aktiviteter med stort driv, struktur och kreativitet. Erfarenhet av IT-branschen är meriterande.

  • Ansökan och kontakt

    Tjänsten är placerad i Enköping eller Stockholm.

    För frågor och ansökan kontakta konsultchef Peter Ahlin Tfn: 0760-959800 Email: peter.ahlin@basalt.se